АУТОБУСKА СТАНИЦА У БЕОГРАДУ ЗГРЋЕ МИЛИОНЕ: Перонску карту наплаћују 180 динара!

0

Београдска аутобуска станица, најпрометнија аутобуска станица у Србији, путницима наплаћује најскупљу перонску карту.

Осим тога, путницима који из неког разлога не могу да отпутују, па врате карту, не враћају новац за ту „услугу“, а како сазнајемо, поједини аутопревозници су на БАС-овој „црној листи“, па иако су им аутобуси на перонима, на шалтерима се не могу купити карте нити добити обавештења о њиховим поласцима.

Сви путници који полазе са БАС-а уз редовну карту плаћају и перонску, и то чак 180 динара. Но, шта путници тачно за тај новац добијају, већ годинама је непознаница. Иако су раније у БАС-у ту наплату покушавали да оправдају тиме да у цену перонске карте улази жетон за пролазак на пероне, затим резервација места, али и брига о безбедности путника (?!), та прича баш и не пије воду, с обзиром на то да готово никада нема чак ни довољно места да сви путници који чекају полазак аутобуса седну, а станични простор не може се баш похвалити добрим хигијенским условима. Одлазак у тоалет путник такође плаћа, па је јасно да се за дати новац не добијају ни најосновнији услови боравка на станици.

700 полазака има сваког дана са БАС

30 путника у просеку има сваки аутобус

3,7 милиона динара просечно дневно приходује БАС од продаје перонских карата

Осим оних који путују, перонску карту морају купити и они који прате путника.

Можда и најспорније од свега је да у случају да путник одустане од пута и врати карту, не добија назад новац за перонску карту, коју заправо није ни користио. То потврђује и наша саговорница, Београђанка Светлана Ђ.

– Знала сам да у цену карте урачунавају и ту перонску, иако сам се изненадила када сам видела да у Београду стаје чак 180 динара, јер сам мислила да је реч о знатно мањем износу. Kако ми је пак у последњем моменту искрсла могућност да ме пријатељ повезе аутом до Новог Сада, куда је требало да отпутујем, отишла сам у БАС да вратим карту. Без проблема су ми вратили новац за карту, међутим, 180 динара, колико кошта перонска карта, нисам добила. Kада сам питала жену на шалтеру зашто ми и тај новац није враћен када нисам ни ушла на перон јер, јелте, нисам ни отпутовала, само ми је рекла да се за то не пита она и да пишем дирекцији – прича Светлана.

Шта тачно путници добијају за 180 динара, да ли су обавезни да плате перонску карту и зашто се новац не враћа онима који одустану од путовања, покушали смо да сазнамо руководства БАС-а, међутим, ни после четири дана нисмо добили одговор.

Шкрипи у БАС

Да у БАС-у доста тога не штима, показује и чињеница да на њиховим шалтерима не дају потпуне информације о појединим превозницима. Тако нам се неколико грађана пожалило да им приликом куповине карте нису дате информације о поласцима „Ластиних“ аутобуса. У БАС-у нам ни овим поводом нису одговорили, док су у „Ласти“ поручили да су уговором о пружању станичних услуга дефинисани односи између аутобуских станица и превозника.

– Аутобуске станице су дужне да путнику дају информације о поласцима свих превозника и да му омогуће куповину карте за тражену релацију уколико неко од превозника саобраћа на тој релацији – истакли су у „Ласти“.

 

 

 

Aло

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*