Црне кутије откриле тачан узрок пада руског авиона у Црно море

0

Узрок пада руског авиона ТУ-154 у Црно море је преоптерећеност и грешка копилота, тврде поједини руски медији позивајући се на изворе из Министарства одбране. Kако наводе, узроци су откривени после ишчитавања података из свих црних кутија.

Авион у којем су били припадници руског војног хора, који су летели за Сирију на прославу, пао је због неколико повезаних узрока, тврде руски медији.

8abktkqturbxy9iotmwnzzizmiwmtbmnmu0zjzimmm4mwnjntyyy2fkyi5qcgvnk5uczqmuamldlqlnadyawsovb9kyl3b1bhnjbxmvturbxy8xzdc0y2i0mtcwntk1mdqznjyyownhymq2mdzmntbmni5wbmchwga

Подаци из црних кутија показују да је авион био максимално оптерећен приликом полетања из Сочија, где је слетео на допуну горива. Поред пуних резервоара, и товарни простор био је напуњен до максимума. Kако су утврдили стручњаци, у трећем минуту полетања, на висини од око 450 метара, копилот Александар Ровенскиј помешао је команде стајног трапа и закрилца и уместо да увуче стајни трап, померио је закрилца из положаја за полетање. Због тога је авион, који је био веома оптерећен, почео да губи брзину, ушао у превучени лет, изгубио висину при узлетању и пао, тврде руски медији.

Пилоти Роман Волков и Александар Ровенски у првим секуднама били су збуњени, али су реаговали брзо и покушали све да извуку авион. Међутим, недостајало им је висине и брзине да би могли да спрече трагедију. Прво је у површину мора ударио репни део авиона, а затим десно крило, после чега се авион распао – рекли су извори из руског Министарства одбране.

Пилоти који су летели на овом типу авиона потврђују овакву могућност. Kажу да се команде закрилаца и стајног трапа налазе једне уз друге у горњем, десном углу кабине, изнад ветробранског стакла. Kоманде закрилаца су лево, а стајног трапа десно и могуће је да копилот, који седи поред њих и задужен је за њихову контролу, није обратио довољно пажње и да је померио погрешну команду.

Руски медији наводе и да је један од могућих узрока то што посада није прошла обуку за реаговање у критичним ситуацијама.

– У војној пилотској школи, коју су прошли Волков и Ровенски, вероватно нису обучавани за реаговање у критичним ситуацијама на ниским висинама. Да су избегли превучени лет, могли су да извуку авион. Поред тога, велике су шансе да би успели да извуку авион да он није био претоварен. О томе да је авион био претежак говори и то што је прво ударио репним делом у воду – тврде извори руских медија из комисије која је истраживала несрећу.

Авион ТУ-154 руског Министарства одбране срушио се у Црно море одмах после полетања из Сочија, а у њему је погинуло 92 људи

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*