Evo kako vojvođanski separatisti koče izgradnju pravoslavnih hramova u Vojvodini

1

Do sada su propala tri pokušaja da se u Temerinu, koji ima preko 7000 pravoslavnih stanovnika, izgradi jedan pravoslavni hram. U sva tri slučaja bila je diskutabilna parcela, tačnije lokacija. Pravoslavni hram mora biti oltarom okrenut ka istoku. To znači da se može graditi samo s jedne strane glavne ulice, tj. one koja je na istočnoj strani. U Temerinu, koji je odavno prerastao u varoš, sa visokim zgradama i urbanim centrom, praktično ne postoji ni jedna odgovarajuća/slobodna parcela na kojoj bi se hram mogao podići. Iz tog razloga su lokalne vlasti predložile izgradnju crkve u temerinskom parku. To je bio treći pokušaj. Tom predlogu se oštro suprotstavio opštinski odbornik Robert Karan, inače bivši član Čankove Lige Socijaldemokrata Vojvodine.

Robert kao i većina autonomaša u Vojvodini potiče iz mešovitog braka. Identitet temelji na jugoslovenstvu i vojvođanskom autonomaštvu. Robert je digao toliku medijsku prašinu oko gradnje pravoslavnog hrama u Temerinu, uvukao u svoju priču i nacionalne manjine, tako da se na kraju od te ideje odustalo.

Za portal Dinka Gruhonjića VOICE, Robert je dao takvu izjavu, iz koje se može zaključiti kako lokalne vlasti na silu pokušavaju da izgrade pravoslavnu crkvu, za koju po njegovom mišljenju ne postoji realna potreba, i to na prostoru zaštićenog parka.

Saradnja Dinka Gruhonjića i Roberta Karana, jasno je, zasniva se na autonomaštvu i separatizmu. Dinkov Sajt VOICE i njegovo čedo NDNV se direktno finansiraju iz inostranstva.

Spisak donatora vojvođanskih separatista!

 

Informaciju sa autonomaškog sajta VOICE, koji finansira Rokfeler, o tome kako lokalne vlasti pokušavaju da uzurpiraju temerinski park i tu naprave pravoslavni hram, preneo je i CNN u srpskoj redakciji, i novosadski atuonomaški portal 021.

Zabrinuti“ građanin Robert veoma lukavo i perfidno obilazi činjenicu da u samom Temerinu ne postoji pravoslavna crkva, mada je broj stanovnika srpske nacionalnosti već deceniju i više unazad iznad 7000. Temerin jeste pre 30 godina bio većinski mađarsko naselje, ali i tada se procenat kretao u srazmeri 60:40. Autonomaški mediji uporno nameću laž da je Temerin u vreme SFRJ bio isključivo mađarsko naselje, gotovo bez ijednog Srbina, što apsolutno nije tačno. Od tri pravoslavna hrama koje pominje autonomaš Robert, dva se nalaze u dva susedna sela, Bačkom Jarku i Sirigu, dok se treći nalazi u mesnoj zajednici Staro Đurđevo. Ovo je bitno naglasiti jer je Temerin jedno od najdužih naselja ne samo u Srbiji nego i na prostoru nekadašnje Jugoslavije. Glavna ulica u opštini Temerin je dugačka 12,5 kilometara. Primera radi od zgrade Geneksa, na ulazu u Novi Beograd do Zelenog venca rastojanje je 6,5 kilometara. Dakle, glavna ulica u opštini Temerin je dva puta duža od celog Novog Beograda.

Stanovnicima pojedinih delova Temerina, kao što su Blok 5 ili Stara kudeljara(koju pretežno čine srpske izbeglice iz Hrvatske i Bosne) gotovo je na istom rastojanju hram u susednom selu Nadalj od hrama u Starom Đurđevu do koga imaju preko 6 kilometara. Naravno, ljudi koji ne žive u Temerinu ne znaju ove podatke, pa Robert i Dinko Gruhonjić mogu da manipulišu pisanjem na svojim sajtovima finansiranim iz inostranstva

Na jedanaestoj sednici Skupštine opštine Temerin 2016. godine, Robert je insistirao da mu se odgovori na pitanja u vezi moguće gradnje pravoslavnog hrama u Temerinu na čega je dobio uopšten odgovor predsednika opštine. Ovakav odgovor zapravo pokazuje svu nemoć srpskog stanovništva da realizuje bilo kakav projekat od nacionalnog interesa u Vojvodini, čak i ako drži vlast u pojedinim opštinama. U mešovitim sredinama, kao što je Temerin, autonomaši igraju na kartu nacionalnih manjina. Tako je bilo i u ovom slučaju. Pokrenuvši medijsku hajku navodno na lokalne vlasti, autonomaš Robert je zapravo pokrenuo iracionalne strahove kod mađarskog dela populacije. Posle medijske hajke, i potpisivanja peticije da se ne dozvoli gradnja pravoslavnog hrama u temerinskom parku, ta ideja je definitivno propala.

Separatista Robert uporno objašnjava kako nema ništa protiv gradnje pravoslavnog hrama, mada mu je i samom jasno da u užem centru Temerina ne postoji odgovarajući slobodan plac za takav poduhvat. Takvo licemerje je svojstveno vojvođanskim autonomašima koji se bore protiv svega što je srpsko, baš poput i drugih srbomrzaca iz regiona. Dok nam na Kosovu i Metohiji Šiptari ruše naše svetinje, u Hrvatskoj po onome što je ostalo od naših hramova crtaju kukaste krstove, u Crnoj Gori prete kako će oteti sve naše crkve i manastire, autonomaši u Vojvodini Srbima ne daju da grade crkve. Tako je barem za sada. Kad bi kojim slučajem autonomaši imali apsolutnu vlast, vrlo brzo bismo videli njihovo pravo lice, trenutno sakriveno iza formalno pristojnog a zapravo licemernog ponašanja.

Ivana Knežević, Novosadske

1 KOMENTAR

POSTAVI ODGOVOR

*