Французи регистарске таблице праве код обућара

0

За разлику од возача у Србији, неки Французи још возе аутомобиле чије су ознаке исписане руком пре више од пола века. Када региструју возило добијају само број, а за остало се сами сналазе

ДОК су возачи у Србији приморани да после девет година мењају регистарске таблице (рок продужен јуче), неки Французи још возе аутомобиле чије су ознаке исписане руком. Приликом регистрације, Французи добијају само број, а за таблицу морају да се побрину сами. За њихову израду овде су се специјализовали – обућари!

Готово свака обућарска радња, у којој се, иначе, израђују и кључеви за стан, поседује ручну машину којом се за свега неколико минута, на основу података из саобраћајне дозволе, направе нове таблице. Оне су стандардне величине, али дозвољени су изузеци, уколико тако диктира остављени простор на возилу.

Звучи невероватно, али Французи су доскора могли и сами да исписују регистарске бројеве на шасијама својих возила. Једна судска одлука из 1996. године укинула је ову праксу на основу закона из 1954. Ипак, неки стари примерци „спачека“ и „ајкула“ и даље крстаре друмовима обележени на овај начин. Уосталом, има обућара који и даље праве старе, црне таблице, с белим словима, за колекционарска возила и она произведена пре 1993. године. Овде, наиме, постоје посебне саобраћајне дозволе за колекционаре, на основу којих своје возило и данас могу да региструју по старим правилима.

Садашњи стандард подразумева белу позадину, с црним словима, уз плаву ознаку ЕУ и региона.

Теоретски, возачи би и сада сами могли да направе своју таблицу, али тако да постигну ефекат да на флуоресцентној белој позадини стоје читка и испупчена црна слова. Таблице не смеју да буду учвршћене завртњима, већ трајно фиксиране нитнама.

Важно је поменути и то да се нова правила не примењују за све, већ само за оне који од тренутка доношења закона па надаље региструју своја возила. Они који су раније регистровали, и даље возе са старим моделима, бројевима и бојама. А ко се пресели, или му се таблица оштети, једноставно оде код обућара и, по цени од двадесетак евра, направи нову.

ДОЗВОЛЕ ИСПИСАНЕ НАЛИВПЕРОМ

Принцип да старо важи и кад се уведе ново, примењује се и на документа. Има тако, додуше веома ретких, возача са дозволама великих формата исписаних наливпером из педесетих година прошлог века! Они, иначе, и даље могу да возе јер овде не постоји лекарски преглед нити старосна граница за поседовање дозволе, већ је све препуштено савести возача.

rep-tablice-UZ-ANTRF

 

 

Вечерње новости

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*