Insajderske informacije sa Sabora SPC

0

Osim dosadnog i suvoparnog čitanja raznoraznih zapisnika i izveštaja kojekakvih komisija, drugi dan zasedanja SA Sabora obeležila je svađa koju je izazvao episkop kanadski Mitrofan.

Naime, Mitrofan je protestvovao zbog toga što je patrijarh Irinej na Sabor pozvao i bezakono svrgnutog sa trona bivšeg episkopa kanadskog Georgija.

Patrijarh i svi ostali episkopi su stali u Georgijevu odbranu, a protiv Mitrofanovog zahteva.

Inače, Mitrofan želi da poništi aprilsku odluku Sinoda po kojoj vladika Georgije ima pravo da doživotno živi u skromnoj kući pored manastira Miltona. Pravi uzrok spora je u tome što vladiki Mitrofanu smeta činjenica da je narod srcem i dušom uz vladiku Georgija, a ne uz njega od koga svi beže.

Episkop kanadski Mitrofan

Takođe, protiv episkopa Mitrofana su stigle brojne žalbe iz Kanade zbog skandala oko pljačke 200.000 dolara iz zdravstvenog fonda sveštenika i zbog još nekih finansijskih malverzacija u koje su umešani njegovi najbliži saradnici.

Na zasedanju SA Sabora SPC konačno je došao na red i jedan od gorućih problema, –  majmunisanje Maksima Vasiljevića.            Maksim i njegovo jeretičko-raskolničko delovanje našli su se na udaru snažne kritike episkopa bačkog Irineja i episkopa kruševačkog Davida.

U Maksimovu odbranu ustao je mitropolit crnogorsko-primorski Amfilohije, pod izgovorom da Maksim „nije peder“ i da je „moralan“.

Amfilohije Radović – ustao u odbranu darviniste Maksima

Na predlog episkopa žičkog Justina, Sabor je naložio Maksimu da napiše pokajno pismo, koje je on u toku jučerašnjeg dana pisao u svojoj keliji u zgradi Patrijaršije.

U vezi sa slučajem „Maksim“, pročitane su i peticije koje su sveštenstvo i verni narod iz Kalifornije uputili Saboru protiv Maksima.

Tekst peticije vernika iz San Markosa, Kalifornija, protiv Maksima

Arhiepiskopu Pećkom, Mitropolitu Beogradsko Karlovačkom

I Patrijarhu Srpskom   I R I N E J U  i svim episkopima SPC,                            

 15.april 2019

Vaša Svetosti,

Mi dole potpisani članovi Srpske Pravoslavne Crkve, odnosno eparhije Zapadnoameričke, pridružujemo se sveštenicima koji su pokrenuli peticiju za hitnu smenu i crkveno suđenje episkopu zapadnoameričkom Maksimu Vasiljeviću.          Ovom peticijom izražavamo naše dajdublje nezadovoljstvo našim episkopom i njegovim radom i delovanjem u našoj eparhiji. Od prvog dana kada je stupio na svoju dužnost, vladika Maksim počeo je da smenjuje  „nepodobne sveštenike“, koji izgrađivali naše hramove sa svojim narodom, šaljući ih nasilno u penziju pre vremena. U mesto njih, počeo je da dovodi sveštenike Amerikance i naravno sebi podobne.  Takođe, episkop Maksim je počeo odmah da uvodi novotarije u bogosluženje i da forsira engleski jezik, čak i gde nije potrebno.

Eparhijski novac se nekontrolisano troši, dok se porezi na paroohije povećavaju svake godine. Od dolaska epsikopa Maksima u Kaliforniju eparhijska kasa je takoreći prazna.

Episkop Maksim je po ko zna koliko puta pogazio svoju reč i obećanja data narodu, a veoma često ne govori istinu, tako da smo kao vernici u njega potpuno izgubili poverenje.

Slike koje se sve više sreću po našim hramovima predstavlja svetitelje kao strašila i karikature. Pred takvim „ikonama“ nemoguće je moliti se. One bi se mogle koristiti za plašenje dece, ili možda za obeležavanje Halovina (noći veštica).

Najveći skandal episkop Maksim je izazvao kada je prošle godine boraveći pri našem hramu Svete Petke na Crkvenoj Slavi, posle Sv. Litugije (koja kada on služi traje veoma kratko) pozvao decu da dođu ispred oltara, a onda im je bacao bombone poželevši im srećan Halovin, odnosno dan veštica. To pagansko slavlje ovde u Americi je preraslo u čist satanizam i prizivanje đavola. Što mje najgore i najžalosnije, deci se ovaj nakaradni praznik nudi kao nešto zabavno. Deca se tada oblače u demonske kostime i sakupljaju slatkiše po kućama. Mi pravoslavni Srbi koji ovde živimo borimo se da očuvamo svoju veru i tradiciju i našoj deci ne dozvoljavamo da uzmu učešća u ovom paganskom satanističkom festivalu. Ali kako da se mi održimo i da našu decu sačuvamo kada jedan vladika i to ispred svetog oltara odobrava ovaj satanski običaj i našu decu pobuđuje da i oni u tome učestvuju!? Posle ovog skabdala, većina parohijana, a naročito roditelja sa decom, ne dolaze u crkvu kada služi vladika Maksim, jer ne žele da vide nešto novo što će ih dodatno zbuniti i sablazniti.

 Srpska pravoslavna tradicija i kultura sve se više potiskuju iz naših parohija, tako da se u nekim hramovima osećamo kao da smo došli u neku tuđu crkvu.

U nekim mestima episkop Maksim je zabranio sveštenicima pominjanje đenerala Draže Mihailovića i vojvode Momčila Đujuća, a na proslavi dana Republike Srpske ovde u našoj parohiji Sv. Petke, zahtevao je da se poskidaju sve slike Radovana Karadžića i generala Ratka Mladića – srpskih heroja koji su najzaslužniji za stvaranje Rep. Srpske i za odbranu srpskog naroda od novog ustaškog genocida. To je izazvalo veliki gnev i ogorčenje kod naroda!

Kao što je celom srpskom narodu poznato, (a i šire) ovaj episkop je izjavio da veruje u Darvinovu teoriju, čime se odrekao svega onoga što bi on kao episkop trebalo da veruje i da brani, pa je tako sebe proglasio potomkom primata – što mu jedino u potpunosti verujemo. Zbog ovog skandala, hramovi u kojima služi episkop Maksim skoro da su prazni, jer niko od naroda ne želi da celiva ruku čoveku koji veruje da je potomak majmuna i koji retko govori istinu!

Najviše nas je kao vernike pogodila vest da je episkop Maksim izjavio da je Sv. Sava nelegalno stekao samostalnost za SPC i što je otvoreno podržao razbojništvo Carigradskog patrijarha u Ukrajini, koji kao što svi znamo, ima neskrivene želje da otme sve eparhije koje se nalaze van granica matičnih država, u čemu mu epsikop Maksim zdušno pomaže, jer je potpisao tajni dokument na famoznom Kritskom saboru po kojem se eparhije SPC u dijaspori postepeno predaju Carigradskoj Patrijaršiji. Za koga radi epsikop Maksim i čije interese zastupa?

 Ovom prilikom izjavljujemo da nećemo dozvoliti nikome da oduzme naše svete hramove, naša crkvena imanja, našu kulturu i duhovnost i da ćemo svim sredstvima braniti Srpsku Pravoslavnu Crkvu!

Kako ovakav čovek uopšte može biti pravislavni vladika, pa uz to još i profesor na Teološkom fakultetu. Kuda ide naša Crkva sa ovakvim episkopima? Zašto se nekima poput vladike Maksima dopušta da čine ovakve stvari koje urušavaju ugled Crkve u narodu ?

 Obzirom da je Sveti Arhijerejski Sabor do sada smenio mnoge vredne i zaslužne episkope za raznorazne prestupe, (koji su neuporedivo manji od onih koje čini episkop Maksim), tražimo od Sv. Arh. Sabora da po hitnom posupku ukloni episkopa Maksima sa eparhije zapadnoameričke i da mu sudi za jeres, za javnu sablazan i sramotu koju je naneo SPC i srpskom narodu, bez kojeg nema ni Srpske Crkve.

Ostajući Srpskom Patrijarhu verni sinovi i kćeri,

Parohijani i članovi crkveno-školske opštine Sv. Petke u San Markosu, Kalifornija.

Borba za veru

POSTAVI ODGOVOR

*