Kако је Милена Дравић продала феминизам Србима

0

Феминизам је у Србији попут псовке и изговара се обично када желите да увредите неког. Зато глумица Милена Дравић заслужује посебну заслугу, јер је успела да провуче феминизам кроз своје улоге тако фино да људи не створе отклон и приме поруку.
Начин на који је Милена Дравић приказивала самосталне, успешне жене био је питак за конзевративно друштво у коме се зна шта је посао жене, а шта мушкарца. Филмови и серије у којима је приказивала такве ликове јесу имале шовинистичке форе, али је њен лик успевао да прикаже да жена не треба да буде у другом плану и да може да буде главни лик и у четрдесетој.

Рад на одређено време- Светлана

Једна од њених главних улога у четрдесетим јесте улога Светлане, самохране мајке која брине о свој сину и тражи себи супруга. Бројне ситуације показују како је спретнија, способнија и мудрија о мушких ликова, који јој заправо само стварају проблеме. Мушкарци су ту да задовоље њене потребе, јер је она сам способна да замени сијалицу, заради за живот и плати рачуне.

Прице из радионице – Гвозденка

Kада је још увек било необично да жене воде, Гвозденка је имала свој аутомобил, ишла на ауто трке и сама га поправља. Иако је њен лик у овој серији карикатуралан и исмева „жену у панталонама“ она почетком осамдесетих показује да јесте тешко изборити се када сте другачији, али не треба одустајати.

Полицајац с Птловог брда – Вера

Ако у Србији постоји серија која показује жене као успешне каријерне личности, а мушкарца као брижног оца који је с децом код куће, онда је то свакако „Полицајац с Петловог брда“. Читава серија на симпатичан начин показује да и мушкарац може бити тај који брине о деци, ток његова жена гради каријеру, у овом случај четири жене. Једна од њих је и Вера, когу тумачи Милена Дравић.

Није лако с мушкарцима – Гордана Диклић

ош један филм у коме Милена Дравић доказује да жене у четрдесетим могу да играју носеће улоге јесте „Није лако с мушкарцима“. Лик Гордане Диклић показује живот самохране мајке, која је истовремено успешна пословна жена и тражи партнера. Могли бисмо рећи да је она женска претеча Бошка Симића у „Полицајцу с Петловог брда“. Духовита, паметна, самостална и споособна.

Уна – Мишелова жена

Иако у филму Уна, лик Милене Дравић нема чак ни своје име, он има врло важан карактер. Дравић показује једну рационалну жену која је свесна свог положаја и положаја свог супруга. Жену која је способна да рационално разговара с девојком с којој је њен супруг вара. Она Уни не чупа косу и не вришти на њу, него јој објашњава да би таква веза могла да уништи каријеру њеног супруга, што се на крају и десило.

Шпијун на штиклама – Ливадинка Kукурић

Директорка „Дијамантске игле“ која издаје плоче новокомпоноване музике и која се фрља падежима и акцентима је духовит начин да се прикаже да и жена може да буде на челу система. О њој се у филму говори као особи која доводи светске звезде, а многи се зачуде да се иза особе која све то ради налази жена, а не мушкарац.

Поред ових, Милена Дравић је остварила и бројне улоге, које улоге партизанки које приказују да су жене врло способне и кадре за ратовање. Зато она заслужује посебно признање, јер је успевала да пробија устаљене границе родних индентитета и покаже да жена може и има право да буде све оно што жели.

 

Ноизз

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*