Kако је Милошевићево заглупљивање музиком постало светски тренд

0

Видимо да је заглупљивање глобални тренд, а то да смо раније оглупели преко музике од остатка планете, говори у прилог да смо барем у нечему први

Теорије завере никада нису имале проблем са перцепцијом. Људи једноставно воле да верују да то што се догађа мора имати завереничку позадину. Чак и кад не верујете у све то, ипак вас привуче да гледате па тако и ја ухватим себе да понекад буљим у програме на кабловској који дешифрују велике епизоде из историје уз помоћ завереничког модела. Пре неки дан објављена је вест да су научници утврдили да светски поп хитови постају све бесмисленији, а поједини истраживачи верују да иза тога стоје илуминати, који планирају успостављање новог светског поретка.

Појава и ширење такозване популарне музике средином прошлог века значајно је изменило свет у ком живимо, јер су рок музичари критиковали друштво, а њихови фанови су покретали културне и стварне револуције. За разлику од тог времена, данашње музичке звезде певају хитове који не говоре ни о чему, а често и немају никаквог смисла. Многи истраживачи верују да све глупљи текстови на листама најслушанијих песама нису последица неких спонтаних промена у друштву, већ да су управо они један од разлога због којих живимо све горе.

Истиче се да су Пинк Флојд 1980. стигли на прво место топ-листа говорећи о проблему наметања ауторитета од стране државе у песми „Анотхер Брицк ин тхе Wалл“, а садашње песме Ники Минаж не говоре ни о чему и једини разлог што постоје је да певачица сними спот у ком мрда задњицом. Има у овом истраживању пуно података о заглупљивању света од стране корпорација које контролишу музички бизнис, а тиме и човечаснтво, тачније младост која ће бити неспорно заглупљена.

Ово истраживање се не може назвати још једном од епизода из едиције теорија завера пошто је музика и музички бизнис одувек био праћен разноразном митологијом. Она најбаналнија бавила се сатанским порукама разних рок звезда. Постоје приче и приче о томе да кад се албум одређене рок звезде заврти уназад, бивају потпуно јасне поруке самог Сатане. Kада се појавио панк упрегли су се разни социолози, па чак и политички аналитичари. Овај покрет је доведен у везу са тешком економском кризом у Енглеској, безнађем незапослене омладине, али и са бунтом против музичког естаблишмента који се отуђио од публике па је дошло време за нешто базично и једноставно.

Није прошло много, а панк је осумњичен да је то заправо производ продаваца музичке опреме који су патентирали идеју да свако може бити музичар, јер је овај правац захтевао познавање само три акорда. Много озбиљнија је била теорија по којој је панк измишљен у лабораторијама совјетског KГБ-а да би се дестабилизовала британска држава. А пљувало се и по краљици, полицији, папи…

И сам Боб Дилан је од антираратног хероја био једном приликом провучен кроз теорију завере која га је означила као дволичњака који је, у наличју пацифисте, заправо човек који издваја новац за наоружање Израела.

Џон Ленон је волео Америку у којој је на крају убијен од стране опсесивног и поремећеног типа. А пре тог атентата у Њујорку, екс Битлс је био избачен из САД као субверзивна особа која ровари по најслободнијем систему. Делују нереално секвенце из документараца у којима је приказана Ленонова депортација.

Овде је већ уврежено мишљење да је у лабораторијама Слободна Милошевића створен турбо-фолк па је тим есрпски вожд радио оно што данас ради светска музичка индустрија – заглупљивао народне масе и тиме их контролисао.

Поставља се питање како то да су перјанице Петог октобра наставиле са истим рецептом као и Милошевић? Да ли је ДС пустио ријалитије у Србију да би контролисао народ или је то било нормално праћење тренда? Да ли су лидери ДОС-а прихватили Милошевићев модел и наставили да форсирају музички треш науштрб рокенрола и остале квалитетне музике или је све било: „Ево вам капитализам, ево вам тржиште“?

И како објаснити прилике у социјализму у којима су после Титове смрти значајне награде социјалистичке омладине добијали рокери, па и они који су пљували државу? Да ли је појава Лепе Брене била последњи покушај чувања Југославије, патентирање турбо-фолка, или обична последица Минимаксовог зезања?

Сада, после овог актуелног светског истраживања, и нама делују лакше домаће теорије завере. Видимо да је заглупљивање глобални тренд, а то да смо раније оглупели преко музике од остатка планете, говори у прилог да смо барем у нечему први.

 

 

Бранко Росић, Недељник

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*