Малиновић одговара Вучићу: Остајем при свему што сам рекао о удесу војног хеликоптера!

Бригадни генерал Војске Србије у пензији Срето Малиновић изјавио је данас, поводом оптужби које је на његов рачун изнео премијер Александар Вучић, да никада није изашао из оквира стручно-командног коментарисања удеса хеликоптера Ми-17 и да и даље стоји иза свега што је рекао о тој трагедији у којој је погинуло седам људи.

4

„Када је реч о удесу хеликопера Ми-17, никада нисам изашао из оквира стручно-командног коментарисања ове трагедије која је потресла целокупну српску јавност. Поготово не оног које ми се, уз префиксе НАТО и Жути генерал, спочитава. Желим јасно да кажем: ‘Као пилот са свим признањима професије, као командни официр и генерал и као човек, иза свега што сам рекао о тој тешкој трагедији која је однела седам живота стојим и данас – пред богом и народом!'“, рекао је Малиновић агенцији Бета.

Премијер Србије Александар Вучић, гостујући у понедељак на Радио-телевизији Србије, критиковао је Малиновића због његових изјава поводом пада хеликоптера и назвао га НАТО генералом из ДС-а.

Малиновић је у писаној изјави навео да ће та трагедија, у којој су погинула четворица старешина ВС, двојица медицинских радника и беба из Новог Пазара, остати записана као мрља на савести људи из система одбране али и целог друштва.

Коментаришући оптужбе да је НАТО генерал, Малиновић је навео да је у ратовима „за одбрану свог народа“ од 1991. до 1999. године обављао борбене задатке на авиону Ј-22 Орао, као пилот јуришне авијације.

„Увек у авиону и напред, без обзира на дужност коју сам обављао. За резултате у извршавању тих задатака два пута сам ванредно унапређен у виши чин и одликован, између осталог и Медаљом части 1999. године у одбрани од НАТО агресије. Ја сам као војник увек био тамо где је моја отаџбина то тражила од мене!“, навео је он.

Малиновић је додао да о њему најбоље говори његова професионална каријера кроз коју је прошао на „најтежи начин“ и да је и сада спреман да се отаџбини стави на располагање.

„И сада сам спреман да јој се ставим на располагање. Ако затреба да је у борбеном поретку са својим ‘Тигровима’ (241. ловачко-бомбардерска авијацијска ескадрила) и животом браним. Јер заклетва је једна а отаџбина је изнад свега!“, додао је Малиновић.

Срето Малиновић је био пилот у Југословенској народној армији, Војсци Републике Српске и Војсци Србије. Пензионисан је 2011. године са места заменика команданта Ратног ваздухопловства и противваздухопловне одбране.

Седам особа једна беба, лекари и посада хеликоптера, погинуло је 13. Марта 2015. године при паду хеликоптера Ми-17 Војске Србије у близини аеродрома „Никола Тесла“ у Београду. Хеликоптер је требало да превезе бебу из Новог Пазара на лечење у Београд.

Више јавно тужилаштво у Београду саопштило је 30. јуна да неће бити покренут кривични поступак против особа које учествовале у припреми и извршењу задатка.

Јавност није сазнала ко је и због чега наложио посади да у неповољним метеоролошким условима покуша слетање на аеродром „Никола Тесла“ уместо на војни аеродром Батајница или на хелиодром Војномедицинске академије.

БЕТА

4 КОМЕНТАРА

  1. Трагично је то што су хеликкоптер и посада, непосредно пре слетања на “Н.Т.“
    били предпочињени цивилној контроли летења – цивилима, а што не може
    и није ни по једној процедури ни једне озбиљне војске у свету.
    У просторијама цивилне контроле лета морао је бити присутан војник,
    нарочито официр за безбедност, чија је првенствена дужност да се стара
    о безбедности летилице и посаде.
    Од војника никог није било, и зато је цвилна контрола лета могла врло
    несмотрено да врши неку врсту психолошког притиска на пилота, пок.
    Омера Мехића, тврдњом како је све организовано за дочек и преузимање
    болесника.
    Таквом тврдњом, а у немогућности да се непосредно посаветује и затражи
    мишљење од свог првопредпостављеног, а нарочито официра за безбедност,
    пок. Oмер Мехић се одлучио за слетање на аеродром “Н.Т.“?!
    Остаје нејасно због чега је контрола лета била толико и тако сугестивна у
    односу на пилота, и тако га психолошки омела у правилном доношењу
    одлуке?!
    Задатак контроле лета је да приземи летелицу, а не да “убећује“ пилота
    и тако га омета у правилном доношењу одлуке о времену и месту слетања.
    Пилот је, по наређењу Војске, требало да слети на Батјнички аеродром,
    јер је тај aеродром опремљен опремом за слетање у отежаним условима, а и
    посада је била увежбана да слеће на тај аеродром, у таквим условима!
    Међутим, “неко“, преко цицилне кобнторле лета – “наређује“ пилоту да
    слети наАеродром “Н.Т.“, иако овај аеродром нема потребну опрему за
    приземљење летилица у отежаним мето условима и екстремно смањене
    видљивости.
    Пилот Омер Мехић, имајући у виду тај моменат, а у немогућности да контактира
    свог непосредно представљеног из 2о4. авио-бригаде, а не нарочито официра
    за безбедност, учинио је погрешан одабир – под психолошким притиском
    цивила из контроле лета “Н.Т.“!!!
    Ко стоји иза тако категоричног захтева контороле лета – ЦИВИЛА, којим
    поводом и из којих и каквих разлога???

    Ко је и по чијем наређењу нарушио ланац командовања – заобишао
    Начелника Генералштаба, па и Врховног команданта?

    Драган Славнић

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*