МИТРОПОЛИТ АМФИЛОХИЈЕ: Компромиси о Космету не могу бити у име народа

0

На Богословском факултету у Београду синоћ је одржан округли сто на којем су митрополит црногорско-приморски Амфилохије и умировљени епископ захумско-херцеговачки Атанасије говорили о свом животу, о значају вјере, али и о значају Косова и Метохије и Косовског завјета за српски народ.

Говорећи на округлом столу, одржаном у оквиру научног скупа „Српска теологија данас“ – Вјера и мисао у вртлогу времена – богословско и архијерејско дјеловање митрополита Амфилохија и епископа Атанасија, митрополит црногорско-приморски је истакао да је Косова и Метохија жила куцавица српског народа.

Он је критиковао црногорску власт, коју је назвао „Монтенегринима“, наводећи да су се срамно одрекли Косова и Метохије, те изразио наду да власт у Србији неће кренути тим путем.

Он је рекао да они који праве компромисе о Косову и Метохији могу само са собом и својом савјешћу да их праве, али не у име народа.

Владика Амфилохије је подсјетио на ријечи Његове светости патријарха српског Иринеја, које су наведене у саопштењу са посљедњег Светог Архијерејског Сабора Српске православне цркве /СПЦ/ да „оно што се силом одузме, силом се може и вратити, а оно што се поклони оде заувијек“, те додао да би то требало да схвате и политичари, које је назвао „пуноглавцима“.

„Нови завјет се преточио у биће Срба преко Косовског завјета, али то неки примитивни политичари и књижевници не схватају и то је њихова и наша несрећа да такви испливају на површину“, нагласио је митрополит Амфилохије.

Он је рекао да је евроамеричка цивилизација више антихришћанска од бољшевизма.

Владика Амфилохије је прије округлог стола изјавио за Срну да многи српски књижевници и политичари не схватају Косовски завјет, мислећи да је то клањање смрти, што је, како је рекао, безумље јер Косовски завјет не значи клањање смрти, него клањање бесмртности и непролазном, вјечном људском достојанству, које не могу да промијене и униште ни вријеме ни људи.

Он је рекао да су сва збивања у свијету у знаку крста и васкрсења и да је вјера основа свега, а да демонска сила говори да ради човјечанства треба претварати камење у хљебове.

„То је све евреоамеричка цивилизација у коју се сада и ми уклапамо, а вјечна мисао нашег живота је претварање у хљеб живота који силази са неба, а то је свето причешће“, навео је митрополит Амфилохије.

Он је рекао да једино што је стамено у свим турбуленцијама историје и свијета јесте вјера, а све остало је промјењиво, те оцијенио да садашњи системи и моћници мисле да су они ти који рјешавају судбину свијета.

Умировљени владика Атанасије рекао је на скупу да је Косово велики испит за српски народ и да не треба слушати шта говоре издајице, те додао да мало људи данас диже глас за Косово и Метохију.

Он је рекао да су за човјека најважнији Христ, Црква и литургија.

Епископ Атанасије је рекао да је Београд полуписмен и да неки људи не знају да ли иду „у пијацу“ или „на пијацу“, да велика слова може код СПС, а не може код СПЦ.

Он је критиковао изјаву лидера СПО-а Вука Драшковића да је Црква крива што је гурнула српски народ у Царство Небеско, те додао да је то срамота.

Академик Матија Бећковић је говорио о свом познанству са владикама Амфилохијем и Атанасијем, те испричао да и данас чува куглицу од воска коју му је поклонио епископ Атанасије током једне литије у Никшићу прије много година, а коју је направио од свијећа које су му капале по рукама, додајући да ту куглицу увијек носи са собом као амајлију.

Он је рекао да се теологија у вријеме Тита сводила на простачко и брутално.

За владику Атанасија је рекао да када подиже свој глас, подиже своју мисао, а из уста му на крају излази чисти пламен, те испричао како се владика Атанасије током свог монашења онесвијестио пошто се сувише испостио.

На скупу, одржаном поводом обиљежавања 80 година живота митрополита црногорско-приморског Амфилохија Радовића и умировљеног епископа захумско-херцеговачког и професора емеритуса Атанасија Јевтића, о теологији и вјери говорили су и владика Игњатије и протојереј ставрофор Радивој Панић.

РТРС

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*