Novi MiG-35 u poređenju sa konkurencijom (VIDEO)

Počelo je testiranje leta najnovijeg aviona generacije „4++“ MiG-35. Ove letelice će već 2019. godine dežurati na ruskom nebu. Po rečima vojnih eksperata, novi MiG-35 će u vazdušnoj borbi biti jaka konkurencija američkom avionu F-35 Lightning II.

0

U Podsmoskovlju je počelo testiranje novog lovačkog aviona MiG-35 generacije „4++“, saopštio je direktor Ujedinjene korporacije za proizvodnju aviona OAK („Obъedinёnnaя aviastroitelьnaя korporaciя“) Jurij Sljusar podnoseći izveštaj predsedniku RF Vladimiru Putinu.

Ovaj avion će odlično dopunjavati i pokrivati bombardere u vazduhu. Jedan od takvih bomdardera je i Su-34, najnoviji model konstruktorskog biroa „Suhoj“ koji je Rusija intenzivno koristila u ratu protiv „Islamske države“ u Siriji.

Stručnjaci pozitivno ocenjuju i perspektive izvoza novih migova. Po njihovom mišljenju, za ove mašine će pre svega biti zainteresovane zemlje Bliskog istoka.

MiG-35 izbliza

U pitanju je temeljita modernizacija lovca MiG-29.

„MiG-35 može da primeni čitav spektar postojećeg i perspektivnog oružja, uključujući i lasersko. Projektovan je za vođenje intenzivnih borbi, pod pritiskom neprijateljskih lovaca i sredstava protivvazdušne odbrane“, rekao je za „Rusku reč“ Pavel Bulat, rukovodilac međunarodne laboratorije „Mehanika i energetski sistemi“ na Univerzitetu informacionih tehnologija.

Sve je to postignuto zahvaljujući novom sistemu opreme, optičko-radarsko j stanici i znatno sniženoj uočljivosti od strane neprijateljskih radara.

U jednom borbenom letu MiG-35 može da nosi 6,5 tona municije. Zahvaljujući novim tehnologijama avion može da prati od 10 do 30 vazdušnih ciljeva, s tim što istovremeno može da napadne šest ciljeva u radijusu od 130 km. Svejedno je da li se ti ciljevi nalaze u vazduhu ili na kopnu.

Poređenje sa „Evropljanima“ i „Amerikancima“

Novi mig košta oko milijardu rubalja (16,8 miliona dolara). Eksperti sa kojima se konsultovala „Ruska reč“ ističu to kao jednu od najvažnijih prednosti novog aviona u odnosu na strane modele sličnog ranga. Francuski Rafale je, na primer, dvostruko skuplji.

„Ruski avion je delimično pravljen po istoj koncepciji kao i američki lovac-bombarder F-18 (osnovni model ratnog vazduhoplovstva SAD). I jedan i drugi imaju fenomenalnu aerodinamiku i manevarske mogućnosti. Međutim, motor ruskog modela MiG-35 nema dovoljno jaku vuču da i po tom parametru pretekne ’Evropljane’ i njihove modele Rafale i Eurofighter Typhoon”, istakao je Bulat.

Ekspert smatra da se ruski avion može nositi u vazduhu čak i sa američkim lovcima pete generacije.

„F-35 Lightning II je kao nilski konj sa manevarskim mogućnostima jurišnog aviona, tako da u borbi protiv njega MiG-35 ima preimućstvo u svakom pogledu. Međutim, protiv modela F-22 Raptor šanse su 3:1 u korist američkog modela“, naglasio je Bulat.

Potencijal izvoza

Prilikom konstruisanja novog ruskog modela predviđena je i varijanta za izvoz, posebno u zemlje koje aktivno koriste lake lovačke avione četvrte generacije MiG-29. Takvo mišljenje je u intervjuu za „Rusku reč“ izneo glavni urednik lista „Arsenal Otečestva“ Viktor Murahovski.

„Za njih će pre svega biti zainteresovane zemlje Bliskog istoka. Pored toga, ponudićemo avion Indiji. Tokom 2011. godine već smo vodili pregovore o isporuci ovih modela Nju Delhiju, ali tada se Indija opredelila za Rafale, tako da je ugovor vredan 10 milijardi dolara potpisala sa Francuzima“, istakao je ekspert.

Unutrašnji potencijal

„U ruskoj armiji MiG-35 dolazi na smenu starijem modelu MiG-29. Prema mojim procenama, vazduhoplovne lovačko-bombarde rske jedinice treba da dobiju 80-100, a lovačke 120-150 novih migova“, smatra Pavel Bulat.

Pojedini ruski eksperti ne dele optimizam svojih kolega u pogledu novog ruskog lovca. Po mišljenju penzionisanog pukovnika i vojnog eksperta agencije TASS Viktora Litovkina, konstruktori nekoliko godina kasne sa modelom MiG-35.

„Mislim da je čitava reklamna kampanja sa migom i izveštajem predsedniku priređena da bi se demonstriralo Rusiji i celom svetu kako kompanija ’MiG’ i dalje funkcioniše i još uvek ne zaostaje za konstruktorskim biroom ’Suhoj’. Trebalo je svima pokazati da fabrika u podmoskovskim Luhovicama nije propala i još uvek ima mnoštvo narudžbina“, rekao vojni ekspert je za „Rusku reč“.

On je skeptičan i prema ideji o modernizaciji lake lovačke avijacije u Rusiji, tj. o unapređivanju modela MiG-29 u model MiG-35.

„Kompanija ’MiG’ u Podmoskovlju ima malu fabriku koja samostalno ne može rešiti taj zadatak. Tu su potrebne velike investicije države i stranih naručilaca kako bi to preduzeće ponovo zaživelo“, istakao je analitičar.

Nikolaj LITOVKIN, Ruska reč

POSTAVI ODGOVOR

*