Osam najseksipilnijih žena sovjetskog filma

0
Pojam „zanosne žene“ u SSSR-u je podrazumevao nešto više od obične lepote.

U zlatno doba Sovjetskog Saveza nikada se nisu mogle čuti ili pročitati reči „zvezda šou-biznisa“ ili „seks simbol“. Zanosne žene se nisu isticale ekstravagantnim ponašanjem ili provokativnim oblačenjem i poziranjem. Jedini „instrument“ koji su imale na raspolaganju bila je njihova zaslepljujuća lepota.

1. Anastasija Vertinska

Anastasija Vertinska

Počinjemo od Anastasije Vertinske, sovjetske Grete Garbo, žene koja je bila isto toliko pametna koliko i lepa. Ova sovjetska glumica je dobijala glavne uloge u mnogobrojnim ekranizacijama klasičnih dela ruske književnosti, a proslavila se još kao 15. godišnja devojčica ulogom u filmu „Grimizna jedra“ („Alыe parusa“, 1961). Zatim su usledili „Ana Karenjina“, „Rat i mir“, „Majstor i Margarita“… U svojim najboljim godinama Vertinska je izazivala histeričnu zavist kod mnogih žena širom Sovjetskog Saveza.

2. Natalija Varlej

Natalija Varle

Natalija Varlej je crnomanjasta junakinja kultnog ruskog filma „Kavkaska zarobljenica“ („Kavkazskaя plennica“, 1967). I danas je aktivna kao glumica, ali u mladosti je bila i artistkinja u Moskovskom cirkusu. Njen predak po ocu je u 19. veku bio džokej iz Velsa koji je pozvan u Rusiju da upravlja odgajalištem konja, dok su joj preci po majci francuskog i nemačkog porekla. Ova lepotica je ujedno i u daljoj rodbinskoj vezi sa piscem Aleksejem Tolstojem. U ranoj mladosti je Natalija imala problema sa srcem zbog čega se nije mogla baviti sportom, ali je ipak rizikovala pre nego što će se 1965. godine posvetiti filmu, i sa cirkuskom grupom je gostovala u Odesi (Sovjetska Ukrajina), gde je i primećena kao neponovljiva scenska pojava.

3. Viktorija Fjodorova

Viktorija Fjodorova

Životna priča Viktorije Fjodorove je jedna od tragičnijih u svetu sovjetskog filma. Ova izuzetna glumica je rođena 1946. godine. Otac joj je bio američki admiral Džekson Tejt, a majka čuvena ruska glumica Zoja Fjodorova. Tejt je tada bio ataše Stejt Departmenta u Moskvi. Kada je Staljin saznao za njegovu vezu sa ruskom glumicom proterao ga je iz zemlje, a Fjodorova je poslata u Sibir. Oslobođena je tek nakon Staljinove smrti. Tejt nije znao ni da mu se rodila ćerka Viktorija ni šta se dešavalo sa Zojom, sve dok profesor Univerziteta u Konektiketu nije saznao za taj slučaj i pronašao ga, posle čega je pokrenuta kampanja da sovjetska vlada dopusti njegovoj ćerki posetu Sjedinjenim Američkim Državama. Viktorija se u Americi udala u junu 1975. godine, samo par dana pre nego što joj je istekla viza. Poznata je po ulozi u ekranizaciji „Zločina i kazne“ iz 1970. godine. Umrla je od raka pluća 2012. u Grinvič Taunšipu, u Pensilvaniji.

4. Natalija Andrejčenko

Natalija Andrejčenko

Sovjetski Savez je imao svoju Meri Popins. Ona je bila filmska zvezda u periodu „kasnog“ Sovjetskog Saveza kada su erotske scene postale uobičajena pojava. Počev od prve glavne uloge u „Sibirijadi“ (1979), njena popularnost je sve više rasla. Natalija je mogla u potpunosti da izmeni svoj izgled – od brutalne lepotice do Meri Popins sa engleskim manirima, i da se obnaži u filmu „Ledi Magbet Mcenskog okruga“ (1990), snimljenom po istoimenoj Leskovljevoj priči. Natalija Andrejčenko u svojoj 62. godini još uvek dobro izgleda. Pretpostavljamo da je tome delimično doprinela njena sirova biljna dijeta i joga kojom se bavi, ali nemojte nas držati za reč.

5. Natalija Negoda

Natalija Negoda

Još jedna Natalija na našem spisku, s tom razlikom što je ova bila prva sovjetska zvezda američkog „Plejboja“. Negoda je zajedno sa svojim savremenicima doživela raspad Sovjetskog Saveza i uživala u „plodovima“ tog raspada, prihvatajući rizične uloge poput one u filmu „Mala Vera“, koja joj je donela veliku popularnost kao prvoj ženi u Sovjetskom Savezu koja se obnažila pred kamerama. To ostvarenje se i danas tretira kao najkandalozniji sovjetski film, a Negoda kao poslednja zvezda sovjetske kinematografije.

6. Irina Alfjorova

Irina Alfjorova

Jedna od najlepših sovjetskih glumica, Irina Alfjorova se proslavila svojom ulogom Konstance de Bonasje u filmu „D’Artanjan i tri musketara“ (1978). Često se može čuti mišljenje da je ona odredila standard ruske lepote tokom 1970-ih. Alfjorova je sa 17 godina iz Novosibirska došla u Moskvu i upisala pozorišnu akademiju gde su joj vršnjaci dali nadimak „devojka sa očima“. Na žalost, „usne i oči, i ništa više…“ – priča se da pojedini reditelji imaju takvo mišljenje o njoj. To ipak nije smetalo Irini da postane legenda sovjetskog filma.

7. Ljubov Poliščuk

Ljubov Poliščuk

Ljubov Poliščuk je imala osobinu koja nije karakteristična za Ruskinju – nije ni bila svesna svoje lepote. Nikada nije izbegavala uloge u kojima ne izgleda reprezentativno. Veći deo života se bavila glumom u Omsku, gde je i rođena. Umrla je 2006. godine od raka u 57. godini života. Zauvek će ostati zapamćena po ulozi u ekranizaciji romana „Dvanaest stolica“ (1971) i velikom mnoštvu drugih filmova.

8. Ljubov Orlova

Ljubov Orlova

Ljubov Orlova je decenijama važila za ovaploćenje ruske lepote, stila i gracioznosti. Imala je aristokratske manire sa kojima se čovek može samo roditi. Stekla je slavu zaslužene glumice SSSR-a i dobitnice Staljinove premije, ali je njen životni put bio trnovit. Imala je siromašno detinjstvo, a kasnije nije bila u prilici da završi Moskovski konzervatorijum. Njen prvi muž je završio u Gulagu, posle čega se ona udala za reditelja Grigorija Aleksandrova. Filmovi „Veselo društvo“ (1934), „Cirkus“ (1936) i „Volga, Volga“ (1938) zauvek će biti utisnuti u kolektivnu svest Sovjetskog Saveza. Umrla je 1975. godine od raka pankreasa

Rusija Bejond

POSTAVI ODGOVOR

*