Пазите се: Ево како варају сваки дан у маркетима

0

При куповини хране неопходан је додатни опрез, јер трговци могу лако да вас преваре.

Трговци ће оно што желе или морају прво да продају ставити на полице, најближе купцу и то увек у висини очију.

Производи на таквим местима продају се и по 30 одсто вишој цени. Једино је чоколаде, кексе, бомбоне и остале посластице могуће видети на нижим полицама, али и то је с разлогом.

Деца су нижа и гледају ниже. Зато произвођачи плаћају трговцима да њихове артикле ставе на “привлачна” места, пише „24сата.хр“.

На куповину тера и веће паковање, али у једном од четири случаја веће је било и скупље, показује америчка студија. На пример, производ од 100 г био је скупљи него два паковања од 50 г. А промотивне цене често су само трикови који подстичу људе да купе оно што им не треба.

Замке не престају ни када мислите да сте готови с куповином. Енергетска пића, “јефтине” чоколадице, бомбони као и повољни упаљачи стоје уз касу, за импулсивне купце који не могу да им одоле док чекају у реду.

Баците око 12 одсто купљених производа

Ако купујете на акцијама производе који вам нису потребни и гомилате их, на крају ћете бацити око 12 одсто купљеног.

Готова храна „краде“ новац

Припремљено месо, салате као и запаковано воће и поврће можда штеде време, али су често вишеструко скупљи. Здравије и јефтиније је купити обично месо и сам га маринирати.

Погледајте највише и најниже полице

У најнижим и највишим редовима полица често стоје артикли произвођача који нису најпопуларнији, али су често пуно јефтинији од познатих брендова.

Будите свој мајстор

Умаци за тестенину великих произвођача посебно су скупи, али уз екстракт парадајза, мало белог лука, бибера и печурака могуће је проћи укусније и вишеструко јефтиније.

Завирите у други ред

Већ је уобичајена пракса да производе који нису најсвјежији или којима је готово истекао рок трајања стављају у први ред полица како би купце навели да купе управо њих.

Припазите шта пише на етикети

Произвођачи се увек труде да мењају амбалажу производа како би изгледала што атрактивније и повољније. Али иако је амбалажа већа, то не значи да садржи једнако производа.

Више купујемо ако више видимо

„Што више купац види, више ће и купити“, напомиње Марион Нестле, аутор књиге “Шта јести”. Зато трговине млеко, које свима треба, често сместе на крај како би купци на путу до њега прошли крај многих полица.

Б92

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*