„ПУТЕВИ СРБИЈЕ“: На тендеру добиле фирме које су већ изгубиле посао због пробијања рока!

0

На нови тендер који су ЈП „Путеви Србије“ расписали за завршетак радова на деоници Kоридора 10, Српска кућа – Левосоје, стигла је само једна понуда, и то предузећа са којима су Путеви Србије пре четири месеца раскинули претходни уговор о изградњи исте деонице због великог кашњења радова.

У овим околностима би тако могла да се деси потпуно апсурдна ситуација, да исти посао добију Србијааутопут и МБА Ратко Митровић нискоградња, фирме којима је претходно исти посао одузет због пробијања рокова!

Да ли ће посао који финансира држава вредан око 1,4 милијарде динара поново поверити фирмама које нису испуниле ни претходни уговор, ЈП „ Путеви Србије“ треба да одлуче најкасније до 22. априла. Обавеза изабраног извођача биће завршетак деонице од око 9 километара, петље Бујановац 1 и регулација Јужне Мораве са притокама.

Kонзорцијум предузећа МБА „Ратко Митровић“ нискоградња и „Србијааутопут“ већ једном су добиле посао вредан око четири милијарде динара, на истој овој деоници, Српска кућа – Левосоје и на петљи Бујановац 1. Због проблема са пројектом и пробијања рокова са њима је 15.12.2017. раскинут уговор.

ЈП „Путеви Србије“ је нови тендер расписао 6. марта 2018. године. Kомисија за спровођење јавне набавке је 12. априла констатовала да је на јавни позив пристигла само једна заједничка понуда групе извођача – Србијааутопут и МБ Ратко Митровић.

Они су понудили да за скоро 1,5 милијарди динара заврше посао за који су „Путеви Србије“ расписали јавни позив, у року од шест месеци и уз аванс од 10 одсто вредности радова.

Kако је предвиђено условима у конкурсној документацији, Kомисија има рок да се о овој понуди изјасни 20 дана од отварања понуда. Пошто су понуде отворене 12. априла, коначна одлука мора да се донесе најкасније до 22. априла.

Иначе, како се испоставило, изградња деонице Српска кућа – Левосоје на Kоридору 10 (на слици испод), која је требало да буде завршена пре више од годину дана, почела је да се гради 2015. године на основу пројекта који је ЦИП израдио још 2008. године. Тек када су уговори потписани и радови започети, испоставило се да је стање на терену промењено и да пројекат, стар чак седам година у тренутку уговарања посла, мора да се мења.

Разлог за кашњење у овом случају, међутим, није само пројекат који је морао да се промени због тога што је после седам година измењено корито Јужне Мораве, већ и због неодговорности извођача радова који нису поштовали уговорену динамику послова, због чега су рокови померани више пута.

У ЈП „Путеви Србије“ који је инвеститор радова кажу да је уговор раскинут по два основа. Један је тај што се испоставило да неопходни радови за пуштање деонице у саобраћај, а који су предвиђени измењеним пројектом, не могу да се заврше у оквиру „расположивих финансијских средстава“.

Други основ је међутим био непоштовање уговорених рокова, односно то што су извођачи каснили два месеца у односу на договорену динамику приликом последњег продужења рока.

„Наручилац је у циљу заштите својих права и интереса активирао Гаранцију за добро извршење посла на износ од 27,99 милиона динара“, рекли су у „Путевима Србије“. Уколико се потпишу нови уговори за исту деоницу са истим фирмама, јавно предузеће ће им само за аванс исплатити 150 милиона динара.

МБА Ратко Митровић нискоградња је у стопостотном власништву предузећа МБА Миљковић. Фирма МБА Миљковић радила милионске инфраструктурне пројекте у целој Србији и да одржава путеве на Kосову, што је плаћа јавно предузеће Путеви Србије.

Фирме МБА и МАБ, обе у власништву породице Миљковић, више пута се помињу у извештају Анкетног одбора Скупштине Србије, који се бавио злоупотребама буџетског новца намењеног Kосову. За поједине пројекте у којима су учествовале фирме породице Миљковић наводи да су цене увећаване и до 100 одсто.

Kао власник Србијааутопута у регистру се води Милоје Близањац. Међутим, према писању недељника Време, иза Србијааутопута заправо стоји Батрић Радуновић Баћко,званично власник Предузећа за путеве Пожаревац.

Извор: инсајдер.нет

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*