Рамбо Амадеус: Да је било интернета, СФРЈ се не би распала

Када би политичка елита овде била рок, ја бих и онда био алтернатива јер сам тако навикао у животу, поручио је Рамбо Амадеус на антиратној трибини „Тихе балканске већине“.

0

Трибина „Тихе балканске већине“ одржана је у београдском „Миксер хаусу“ поводом растућих националних тензија у региону које прете да поново дигну у ваздух балканско буре барута.

На трибини су говорили музичар и антиратни активиста Рамбо Амадеус, фудбалска легенда СФРЈ Џевад Прекази и хрватски педагог и социолог и вођа тзв. „Курикуларних реформи“ Борис Јокић, као и домаћини трибине, оснивач и директор „Миксера“, Иван М. Лалић и оснивач и директор Фестивала „Егзит“ Душан Ковачевић.

Отварање београдског издања изложбе „Двадесет година Егзитовог активизма“ и обележавање 25 година од велике рокенрол антиратне акције иницирали су вечерашње окупљање, јер су акцију у марту 1992. године организовали тада најпопуларнији рокенрол бендови у Београду: ЕКВ, „Електрични оргазам“ и „Партибрејкерси“.

Заједничка песма „Слушај ‘вамо – мир, брате, мир“ остала је као симбол тог покушаја супротстављања мржњи и ратнохушкачком лудилу које је захватило све републике тадашње Југославије.

Душан Ковачевић је нагласио да је диван период живота иза њега.

„Протеклих 20 година наших живота су сигурно најбоље, али верујем да ће боље тек доћи. Била је то једна луда вожња која је почела у децембру 1996. године када сам са групом пријатеља у Новом Саду иницирао шетњу до Београда како би подржали студентски и грађански протест. Егзит је настао из жеље људи за нормалним животом. После година проведених у мржњи људи су хтели да не мрзе друге јер им то неко са телевизије поручује“, рекао је Ковачевић.

Рамбо Амадеус је нагласио да је најпопуларнија музика у неком друштву увек огледало политичке елите која га води.

„Много бих волео када би најпопуларнија музика уместо турбо фолка у Србији била опера и џез, јер онда је лако бити рокенрол алтернатива. Када је турбо фолк најпопуларнији као што је то случај код нас, онда си принуђен да развијаш класику и џез и све друге фине сензибилитете, а онда рокенрол прелази на треће место. Када би политичка елита овде била рок ја бих и онда био алтернатива јер сам тако навикао у животу“, рекао је Рамбо Амадеус.

Каже да је био уверен да уопште није популаран док се није појавио његов сајт.

„Тада сам схватио да је моје тржиште стабилно и чврсто. САРС никада нису продали ниједан ЦД, а лако пуне салу од 8.000 људи у Загребу захваљујући интернету. Нама је остала стара навика да гледајући мејнстрим медије као што је телевизија судимо каква је сцена. Сцена је врло богата и јака само треба мало завирити по Јутјубу. Да је било интернета не би се распала Југославија, јер би слободан проток информација одвратио људе од лудила“, рекао је Рамбо Амадеус.

Истакао је да у наредних 100 година морамо бити опрезни, јер ће се, сматра, десити драматичне промене.

„Професионални возачи ће остати без посла, јер ће аутомобили бити у стању да се крећу сами. Корпорације ће издавати пасош јер ће државе престати да постоје. Биће све више сиромашних који ће добијати социјалну помоћ јер људи неће бити потребни у процесу производње“, рекао је Амадеус.

Хрватски педагог и социолог и вођа тзв. „Курикуларних реформи“ Борис Јокић напоменуо је да највише чега се политичари на овим просторима боје јесу образовање, знање и наука.

„Учиниће све да баце маглу људима у очи. На овим просторима, у овим земљама, постоји толико потенцијала који су системски уништавани. Разлог за то је страх политичара у Хрватској да се тај потенцијал ослободи. Једино што нам пуштају маглу прошлости да не бисмо видели садашњост и будућност“, рекао је Јокић.

ТАНЈУГ

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*