Шарчевић: Да су се родитељи наплаћали казни, ишао би на балет, не кик-бокс

    0

    Министар просвете Младен Шарчевић каже да се против инцидената у школама друштво мора борити превенцијом, али и „милом и силом“, односно свим средствима, као што раде у развијеним државама.

    Kако каже, такве норме стварају друштво које не зна где треба да буде ефикасно.

    – Целог живота примењујем врло тврде одговоре када су у питању овакве ситуације. Дао сам да се истражи када је тај момак био у проблему у првој години средње школе, из које основне школе је дошао, када је почео да се јавља проблем с њим, да ли је неко предузимао мере с њим у породици, јер те ствари се генеришу од неких 11-12 година, тада се препознаје. Шта су урадили школски психолози, педагози, шта школа, шта родитељи, а шта друштво? То је по мени писменији одговор него, шта сада, хајде да га линчујемо – каже Шарчевић.

    Одговорни родитељи

    Ученик другог разреда средње Техничке школе у Младеновцу ударио је прошле недеље шамар наставници за катедром током часа. Против ученика је покренут прекршајни поступак, али се он исписао из школе.

    Према Шарчевићевим речима, да бисмо предупредили овакве случајеве, морамо бити и неко ко се бави превенцијом, васпитни фактор, да натерамо и породицу и родитеље да и они то раде.

    – Милом, силом, свим дозвољеним средствима, као што то раде у развијеним државама, али у овом тренутку ми припремамо нови закон. У новом закону ће бити много озбиљније санкционисана породица. Он је малолетан. За мене су одговорнији његов отац и мајка. Да су се до сада, тада у петом и шестом, наплаћали казни, верујте да не би ишао на кик-бокс него на балет – каже Шарчевић.

    Овај случај, каже министар, није завршен, и да он инсистира да му се о томе достави комплетан извештај.

    – Инсистирам да ми се достави да ли је момак раније кажњаван, да ли је било инцидената, да ли су родитељи позивани, шта је радио психолог у школи. Враћамо се на основну школу из које је дошао, шта су они све тамо радили – рекао је он.

    Ђаци бојкотовали наставу

    Осим тога, још један случај из школских клупа недавно је изазвао велику пажњу у Србији. Професор Четрнаесте београдске гимназије Владимир Милојевић, како су пренели медији, остао је без посла јер је лупио књигом о клупу да пробуди ученике.

    „Политика“ је писала да се спорни случај догодио 2013. године у ОШ “Бранислав Нушић”, а према пресуди Управног суда, против Милојевића је донета пресуда због „насиља над ученицом“.

    Директорка гимназије је због тога морала да га отпусти, а ђаци су бојкотовали наставу, протестовали испред Министарства просвете и писали петицију.

    Не радим по бирократским процедурама

    Шарчевић наводи да је он примио чланове ученичког парламента Четрнаесте гимназије, као и да је разговарао са директорком гимназије и директором основне школе у којој се догодио инцидент.

    – За разлику од мојих сарадника у Министарству, који су научили бирократске процедуре, ја то не радим тако. Звао сам и школу где је настао инцидент. Ту је постојао инцидент и то је суд у управном поступку потврдио. Постоје озбиљне сумње да се то десило, да је он био у улози некога ко је повредио дете. А онда је симулирао да ли јесте и да ли није. Међутим, од 100 случајева који се десе, суд обично стане на страну радника. Овде је урађен изузетак, где је уважено то што се десило у школи – наводи он.

    Проблем у закону

    Kако каже – опет је проблем закон.

    – Тај човек не мора да буде на доживотној робији. Садашњи закон има то да или си суспендован и губиш лиценцу или ништа друго. Опет тај исти нови закон. Ми смо то открили још пре три месеца, без овог случаја, да треба увести једну софт категорију па да постоји привремено губљење. Шта ако тај човек докаже супротно? Шта ако тај прекршај не мора некоме да угрози каријеру? Он је у наредне три, четири године у гимназији показао да је добар педагог. Он се покајао. Тога нема у закону и он сада треба доживотно да испашта – наводи министар за Б92.нет.

    Kако је казао, обећао је и ђацима и директорки, да ће о томе разговарати.

    – Да нађемо неко привремено решење јер закон тренутно не да да он ради у школи. Да нађемо неке административне послове, библиотекарске, привремено. Да сачекамо или долазак новог закона који њему даје подршку или добијање сатисфакције кроз суд, то је једина истина – додаје министар.

    Разни случајеви

    Он ту наводи да случајеви из Четрнаесте гимназије и средње школе у Младеновцу нису исти, „али да неко покушава да направи да су исти“.

    – Она је тамо злостављена, ми смо јасно, јасно сам се ја определио, нисам могао први дан из Скупштине да дам коментар, али јасно сам рекао да не стојим иза тога, да подржавам професорку и по мени то ће бити ригорозно кажњавано. Нарочито родитеља. Моја девиза од првог дана је да ћемо родитеље и учити и дати им већа права, али и довести до тога да преузму одговорност, милом, силом, било како, у сваком случају, легитимно и ефикасно – каже Шарчевић.

    Kако наводи, симпатије према професорки која је имала понижење мора да има, али да треба имати емпатије и бити човек и према професору „који је имао тај гаф“.

    – Опет, не можемо прећи преко судских одлука, људи то морају да схвате и деца су лепо схватила, али желе да помогну свом професору – закључује Шарчевић.

     

     

     

     

    Б92

    ПОСТАВИ ОДГОВОР

    *