Српски нутриционисти упозоравају на један састојак који се свуда налази и изазива зависност

0

Нутриционисткиња, Бранка Мирковић за лист “Ало” дала је корисне савете у вези са правилном и здравом исхраном и притом разбила устаљене митове у Србији о томе шта је заиста “здрава храна”. Овом приликом указала је на један врло штетан састојак који се налази у готово свим намирницама, а који изазива зависност.
Уколико тренутно са дететом доручкујете мусли преливен јогуртом и радујете се што дан почињете на здрав начин, одмах се зауставите!

Како стручњаци упозоравају, такав оброк садржи најмање 12,5 грама скривеног шећера. Уз то, како они кажу, шећер ствара холестерол, који је окидач за разне болести, али и јаку зависност, која се мери с оном хероинском!

Такође, толики шећер утиче на гуштерачу, која производи инсулин неопходан за регулацију нивоа шећера у крви. Дакле, тај доручак одмах склоните са стола и замените га сиром, сланином, јајима, кајмаком, путером.
Јер скривеног шећера има тамо где га најмање очекујете – у кобасицама, паштети, кечапу, млеку, чак и флашираној води! У Немачкој је објављено истраживање о садржају шећера у разним производима, којих има и код нас.
Кутија житарица које дајемо деци за доручак садржи 43 одсто шећера, што значи да се у оброку од око 60 грама налази чак осам коцкица. У јогурту којим преливамо житарице има четири коцкице шећера у 2,5 децилитра (види оквир).

„Многи и не сањају да у месним прерађевинама има шећера”, каже Бранка Мирковић, нутрициониста.

Раније је била заступана теза да нам шкоде масноће због холестерола, а исти тај шећер га изазива. Такође, шећер делује на панкреас, у којем се производи хормон инсулин да би се регулисао ниво шећера у крви.

Евидентно је да имамо повећан број оболелих од дијабетеса међу младима. Јогурт са више масноће је квалитетнији од оног са мање јер се у њега додају угљени хидрати да би био гушћи – објашњава она и додаје да је крајње време да се вратимо јајима, сиру, сланини, кајмаку, путеру.
– Уз то, ако томе додамо парадајз, папирику и другу сезонску салату и направимо сендвич, ето здравог доручка за децу и све одрасле – каже она и додаје да кукурузни сируп ствара јаку заивисност, а ставља се у паштету, кобасице, кремове и друге производе.

Дете не може да поједе шољу шећера, а шољу крема може. А толика количина шећера, као што смо видели, врло је штетна. У кечапу, на пример, има више шећера него у сладоледу – закључила је она.

Мр. сци Кенан Мандра, нутрициониста, додаје да производи који се рекламирају као „фитнес“ имају много скривеног шећера који изазива зависност, као од хероина.

– У питању је исти механизам деловања. Никада не треба конзумирати шећер, маргарин, житарице и производе од житарица, сокове и слаткише, супе из кесице и инстант оброке, храну из кесице, тубе, конзерве, кутије, тетрапака и слично.
Уместо тога би требало да једемо купус, салате, броколи, карфиол, патлиџан, парадајз, паприке, маслац, јаја, пуномасне сиреве, кефир, домаће сухомеснате производе, месо и рибу. Свако јутро започните млаком лимунадом.

Основ доручка су јаја на све начине, домаћа пршута и кобасице, домаћи пуномасни сиреви, кефир и, ако можете да нађете, хлеб без брашна – наводи он.

Зато пажљиво читајте декларације и водите рачуна! Количина скривеног шећера:

– 330 мл јогурта 45 г

– 1л млека са 3,5% масти 47 г

– 500 мл газираног сока 53 г

– 375 г житарица 88 г

– 400 мл кечапа 100 г

– 250 г крема 200 г

– 500 г пахуљица за децу 225 г

– 500 мл витаминске воде 16,5 г

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*