Шта ће се десити ако се отворе врата авиона у току лета

0

Оно са чиме вас свака стјуардеса прво упозна при полетању авиона свакако је сигурносна процедура у току лета, као и шта да урадите са маском за кисеоник.

„Како бисте обезбедили доток кисеоника, нежно повуците маску према себи“. Ово звучи веома умирујуће и једноставно, осим ако то не покушавате да урадите током вртоглаво брзог пада притиска на висини од 10.000 метара.

Брза декомпресија је непланирани пад притиска у кабини и може се десити ако се врата авиона отворе у току лета или ако је прозор разбијен. Међутим, како пише „Телеграф“, већина ових непредвиђених декомпресија се дешава због квара на трупу авиона или неадекватне поправке истог.

„Ако би се врата авиона отворила током лета, неко ко се нађе у близини излаза одмах би, као усисивачем, био повучен напоље, температура у кабини би брзо опала на ниво који изазива смрзавање, а сам авион би могао чак и да почне да се распада“, рекао је за „Телеграф“ пилот Патрик Смит.

Током брзе декомпресије за време лета, већина путника ће наводно имати између 15 и 20 секунди корисне свести. То може звучати као довољно времена да повучете маску кисеоника према себи, а можда чак и да је ставите детету поред вас, међутим у овим не-дај-боже — ситуацијама бисте морали да се суочите са још много тога.

Један корисник „ППРанЕ“ авио-форума под надимком „Суперпилот“ описао је како за пилота изгледа пролажење кроз брзу декомпресију: „Језик вам склизне у грло у делићу секунде, уши почињу несносно да вас боле, а зуби вам постају осетљивији стотину пута“.

Ако се не онесвестимо одмах, један од највећих ризика је хипоксија, стање када је тело лишено кисеоника, које доводи до потпуне дезоријентације, несвести, наглог снижавања пулса и на крају — смрти.

Управо због тога је стављање маске са кисеоником најважнија ствар коју треба да урадите док пилот успе да доведе авион до стања када може нормално да се дише.

Међутим, нервозни путници не морају да се превише брину.

Како је Џејсон Ребинович објаснио за портал „Путовање и разонода“, разлика у притиску између спољне и унутрашње стране чини „физички немогућим“ отварање врата током лета, иако има случајева да та чињеница није зауставила неке људе да управо то покушају.

Смит каже: „На уобичајеној висини крстарења, сваки квадратни центиметар авиона је под великим притиском“.

Што се тиче прозора, они су дизајнирани да издрже огроман ниво притиска споља и лако могу да претрпе људску силу. Направљени су помоћу поликарбонатног споја са неколико слојева.

У извештају који је „Ербас“ објавио још 2007. године, компанија је упозорила да је авио-индустрија била неприпремљена и „необучена“ за случај декомпресије.

„У једном случају декомпресије кабине, члан посаде је спашен од излетања из авиона, јер га је путник ухватио за скочни зглоб“.

Иако је нагла декомпресија изузетно ретка, увек је добро знати шта треба учинити ако до ње ипак дође.

Проверите да ли вам је сигурносни појас правилно причвршћен, информишите се одакле ће испасти маска за кисеоник и где се налазе угрожени путници којима ће можда затребати баш ваша помоћ.

Спутњик

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*