Шта је српски туристички бренд

Србија нема јасно дефинисане "мамце" за госте. Многе земље снимају филмове и измишљају историју, а ми нашу и не користимо

0

ЗМАЈЕВИ у Словенији, лав-риба у Сингапуру, хобити на Новом Зеланду и још много других измишљених прича довољан су разлог да стотине хиљада туриста отпутује на неко одредиште.

Србија не заостаје за другим земљама у броју туристичких атракција, али је начин на који се око њих испредају приче мање занимљив од осталих. Тако је, без интересантне приче, Београдска тврђава само парк окружен зидинама какве имају и Праг, Братислава, Валета, Хајделберг, Љубљана, Скопље… Авалски торањ је симбол отпора НАТО агресији, али није највећи на свету, а ни у Европи.

– Највећи брендови Србије и даље су манифестације „Егзит“ и „Гуча“ и Никола Тесла и Новак Ђоковић – каже Владимир Павковић из Високе туристичке школе. – То су брендови које препознају страни туристи. Међутим, ми их не користимо довољно. Теслино име носи аеродром, постоји и музеј, али је далеко од центра. У Београду не постоји тура „путевима успеха Новака Ђоковића“. Важно је како ми себе представљамо. Митологија је дозвољен начин продаје туризма који не користимо довољно. Нико не очекује да ће у Грчкој срести Зевса, нити су богови разлог зашто туристи тамо путују, али прича о њима чини да се боље осећају.

Павковић сматра да Србија не мора да митологизује прошлост, нити да окупља стручњаке који ће да измисле неки бренд. Србија већ има довољно богату историју коју ни на који начин не наплаћује.

– Ко осим нас зна да је у Србији рођено 17 римских царева – пита Павковић. – Хрватска је платила да се серија о хрватским краљевима емитује на каналу Хистори, а ми историју као начин туристичке промоције не користимо. Добар филм или серија високе продукције о Првом светском рату могли би да буду разлог да се енглески, француски, руски, аустријски и балкански туристи заинтересују за посету Србији. Упоредо с тим, промовисаћемо наше виђење историјских чињеница.

После серије „Игра престола“, Хрватска је имала повећање туриста из земаља у којима није радила промоцију. Две трећине туриста који посете Нови Зеланд дођу на тај континент због трилогије „Господари прстенова“. Слично је урадила и Швајцарска када је режисерима Боливуда платила да на зеленим пољима Алпа снимају сцене, што се исплатило кроз посете туриста.

Наши туристи када путују у иностранство не размишљају о томе колико је важан утисак који остављају на друге и да је то често разлог зашто неко не жели да посети Србију.

Када су наши туристи у иностранству бучни, свађају се или се некултурно понашају, код странаца стварају лош утисак о Србији. Важно је и како се у свакодневном животу понашамо, јер сваки грађанин на питање странца шта може да види у нашем граду треба у даху да наведе све знаменитости.

А. Миката, Вечерње Новости

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*