Топ пет кандидата у медијима: Вучић, Јанковић, Бели, Јеремић и Шешељ

Посматрајући податке и мониторинге медија током кампање, може се уочити да код различитих врста медија постоји и различита врста „интересовања“ за појединачне председничке кандидате.

0

Додуше, и то се мења из седмице у седмице, осим што се један у већини случајева намеће као неизбежан.

У информативним емисијама великих телевизија знатно у односу на друге искаче кандидат владајуће коалиције Александар Вучић. По броју секунди које му издвајају телевизије, ниједан други кандидат није му ни близу, али је ту проблем што и није баш лако раздвојити његове премијерске активности од кампање. Иначе, оба његова мандата председника владе досад су изгледала као да је перманентно у изборној кампањи. Као другопласирани у електронским медијима појављује се углавном Саша Јанковић, а у појединима више у негативном контексту него информативном.

Насловне стране дневних новина, барем према подацима агенције Клипинг, имају истог првопласираног, али је на другом месту, прошле седмице макар, то био Љубиша Прелетачевић Бели, односно Лука Максимовић, који је био очигледно много интересантнији штампи него телевизијама.

Друштвене мреже, са треће стране, опет показују другачију слику. Посматрајући збирно број пратилаца на три друштвене мреже – Фејсбуку, Твитеру и Инстаграму, рекло би се да доминирају лидер радикала Војислав Шешељ и поново Бели, који, како кажу, бележи све рекорде у брзини раста својих фанова. На трећем месту је опет Он.

Број фанова на мрежама, међутим, не подудара се и са бројем помињања кандидата на друштвеним мрежама. Подаци портала Генуине.рс показују да се највише твитује о Вучићу, далеко изнад осталих. За њим следе Бели, па Јанковић, па Вук Јеремић. Исти портал, с друге стране, указује да је интересовање на Гугл претрази највеће за Сашом Јанковићем, потом за Вучићем, Јеремићем, па тек онда за феноменом Белог.

По броју плаћених огласа на интернету, али у штампи, опет, издвајају се они који очито не штеде паре на промоцији. Они који изгледа највише имају новца за те сврхе. А то су Александар Вучић и Вук Јеремић, који „искачу“ који год сајт да отворите, а није да су неприметни њихови учестали огласи и у штампаним медијима.

Све ово нису показатељи ко ће победити на изборима, али је јасно ко ће бити у „топ пет“ по резултатима гласања 2. априла. Конкуренција за други круг, уколико до њега дође, свакако ће бити велика, а други учесник у тој трци неизвестан до самог краја.

Бојан ЦВЕЈИЋ, ДАНАС

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*