Трагични близанац Титаника: Прича о несрећној судбини Британика

Након катастрофе коју су претрпели са чудом модерног дизајна, непотопивим Титаником, компанија Вајт Стар Лајн из Велике Британије покушала је новим бродом да надомести све недостатке његовог претходника. Нажалост, срећа им је опет окренула леђа и Британик је, четири године касније, доживео идентичну судбину.

0

Мало људи зна да је Титаник имао брата близанца. Иако је делио исту судбину као старији брат, брод Британик направљен је (такође) као непотопив. Међутим, само четири године након што је њен претходник доживео неславни крај на дну океана ударивши у ледник и овај брод је потонуо.

Разлог зашто овај бродолом није имао подједнаку „популарност“ као и онај из 1912. налазимо у чињеници да је тада у јеку био Први светски рат, а како је број жртава био реалтивно мали (30 до 1065 путника се није извукло), ова вест није доспела до насловних страна.

Луксузни брод, од скоро 50,000 тона, на своје прво путовање отиснуо се 1914, али недуго по испловљавању влада Британије уврстила га је у војну флоту. Тако је постао највеће болничко пловило на свету. Капетан Чарли Бартлер предводио је посаду на пет успешних експедиција враћајући рањенике у Енглеску са бојишта широм света.

Након катастрофе коју су претрпели са чудом модерног дизајна, непотопивим Титаником, компанија Вајт Стар Лајн из Велике Британије покушала је новим бродом да надомести све недостатке његовог претходника. Нажалост, срећа им је опет окренула леђа и Британик је, четири године касније, доживео идентичну судбину.

Две године након испловљавања, тачније 21. новембра 1916. Британик је био на путу да покупи још рањеника из Атинског залива, када је труп брода затресла страховита експлозија. Налетевши на подводну мину, брод је претрпео већу штету од оне која је била кобна по Титаник, али овај брод је још имао шансе да остане на површини. Међутим, прозори болничких кабина почели су да пропуштају воду, а у исто време део посаде је, без претходних наређења, отпочео евакуацију. Чамци који су се спустили у воду били су увучени јаком струјом у пропелере брода и били раскомадани заједно са својом посадом, пише Хисторy.

Непуних пола сата касније, капетан Бартлет схватио је да броду нема спаса и наредио је евакуацију. Упркос томе што је брод потонуо за нешто мање од сат времена, преко 1000 путника успело је да буде безбедно евакуисано. Штавише, највећи број погинулих чланова посаде налазило се у чамцима који су превремено спуштени у воду.

Жак Кусто, познати истраживач океана, пронашао је 1976. Британик на дну Егејског мора, у савршено очуваном стању водене гробнице.

Национална Географија

ПОСТАВИ ОДГОВОР


*