Увозимо неисправна возила са Запада. Ускоро и код нас „пар-непар“!

Изгледа да су се у 2016. у Србији највише возили половњаци. Увезено је око 80.000 половних возила из иностранства. Највише од 2000. до 2006. годишта, који се код нас на пијацама и плацевима продају за 2.000-3.000 евра. Стручњаци кажу да су то најчешће возила која на мерачима показују више од 200.000 пређених километара и чије је порекло и техничко стање проблематично.

0

Норма за увоз половних возила је и даље „Еуро три“ и докле год трају преговори са Европском унијом неће се мењати, а касније ће сва возила из Уније моћи да се увезу без обзира на старост и норму.

Норма за увоз половних возила је и даље „Еуро три“ и докле год трају преговори са Европском унијом неће се мењати, а касније ће сва возила из Уније моћи да се увезу без обзира на старост и норму.

Годишње држава преко Агенције и овлашћених ревизора за увоз 80.000 половњака у буџет инкасира око осам милиона евра, а и поред тога што је било речи, још није могућ увоз аутомобила из Америке и неких тржишта која немају ЕЦ норме.

Увози се све што на Западу не може да прође технички преглед, не може да задовољи емисију издувних гасова, али то код нас пролази технички преглед и стручњаци упозоравју да ћемо за годину-две морати, као ове године у Сарајеву, да уведемо улазак у град пар-непар.

„Највеће проблеме прави власници аутомобила који скидају катализаторе, они су највећи загађивачи“, рекао је Борис Антић са Саобраћајног факултета.

Возила из увоза нису ни сигурна, кажу струцњаци. Често се само ради продаје преправљају и то још на плацевима у иностранству.

„Има случајева да аутомобили долазе без АБС-а, да им се искључују ер бегови, или чак ваде, па долази до великих проблема када се деси судар“, рекао је Милан Божовић из Комитета за безбедност саобраћаја.

Бољи дани, кажу стручњаци, иду са појачаним техничким прегледом који је прописан новим законом о саобраћају.

Тамо ће се издувни гасови мерити пред камером али лоша вест је да ће преко 50 одсто возила морати да иде на генерални ремонт издувног система, који у појединим случајевима кошта и од 1.000 до 1.500 евра, што је више него садашња тржишна цена.

РТС

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*