Вода са Арктика само за муслимане

Норвешка компанија Свалбарди покушава да освоји срца екстравагантних богаташа, који су спремни да плате 100 долара за флашу воде

0

АРКТИК се обично повезује са екстремном хладноћом, али и чистим простором без загађења. Ова друга особина искоришћена је од стране нове норвешке компаније која се нада да ће дазаради продајомводе високе класе која долази топљењем леда. Занимљиво да компанија посебно циља тржиште муслиманских земаља.

Колико год то чудно звучало, обична вода за пиће може ускоро да постане луксузна роба. Наравно, разлог више за то је ако вода долази из јединственог извора или поседује изузетне квалитете. Нови бренд Свалбарди из Норвешке покушава да освоји срца екстравагантних богаташа, који су спремни даплате 100 доларазафлашу воде.

Идеја заовај луксузни производ је настала када јенорвешко-амерички предузетник и бивши аналитичар Волстрита Џамал Куерешибио на одмору на Свалбард архипелагу. Данас се он бавифлаширањем воде у близини Лонгјира,главног градаове норвешке прекоморске територије.

– Висока цена одражава значај добре приче и ексклузивности, будући да Свалбарди, који се производи и пуни на 79. северној паралели, очигледно није само још једна флаша воде. Иначе, у води из глечера нема ништа посебно што би је издвајало од других. Ми смо по том питању искрени и не желимо неког да преваримо – изјавио је коинвеститор Терје Ауневик у изјави коју је пренео Спутник.

Према њему, вода високе класе је тренутно један од најбрже растућих сегмената тржишта пића на свету. Ипак, за скупе производе су потребни купци који могу да их приуште. То је разлог зашто се компанија фокусира на тржишта муслиманских земаља.

– Постоји око 1,5 милијарда муслимана у свету који у основи не пију алкохол. То је заправо велико тржиште за безалкохолна пића који се могу користити за специјалне прилике -каже Ауневик.

Професор Фред Селнес, експерт за маркетинг на БИ норвешкој бизнис школи, тврди да продаја луксузних производа има своју логику.

– То су симболи који се продају купцима који желе да их други примете. Они желе да кажу својим пријатељима ‘види шта ја могу приуштити’.Када имате много новца, трошкови заправо нису битни – рекао је Селнес.

Међутим, упркос блиставој перспективи, Свалбарди је већ на удару еколошких активиста. Само се једна од пет флаша ове компаније рециклира. Критика укључује и етичка питања, јер многи верују да није у реду да зарадите новац подавајући воду из једне од најнетакнутих области на свету, док милиони људи живе без приступа чистој води.

С друге стране, Свалбарди се признаје нулта емисија штетних гасова. Компанија наводно подржава велики број пројеката заштите животне средине који укључују и напоре да промовише доступност чисте воде у Уганди.

НовостиОнлајн

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*