„Железнице“ дугују више од милион евра, подноси се предлог за стечај

0

Износ који повериоци потражују од Железница Србије, што по основу главног дуга, што по основу камате, прелази милион евра.

Kако за Данас каже адвокат Славиша Вукосављевић, један од заступника радника Железница Србије АД, будући да Железница Србије чини све да осујети поверилачка права својих запослених, кроз блокиране рачуне, као и променом титулара права својине на својој непокретности, на њега се врши притисак да поднесе предлог за покретање стечајног поступка против Железнице.

Адвокат подсећа да се спорови воде већ једанаест, дванаест година. У питању су потраживања за сменски рад, топли оброк, регрес и струковни захтеви руководилаца локомотива. Потраживања датирају још од 2005-2006. године, а данас је износ камате на основу тих потраживања већи од износа главног дуга и он умногоме премашује 100 милиона динара.

„Због неисплаћених обавеза Железнице Србије АД, принуђен сам да поднесем предлог за покретање стечајног поступка против Железнице“, истиче Вукосављевић. Он наглашава да је свестан да постоје ограничења према Закону о стечају и да се стечајни поступак не може покренути против оних правих лица, чији је оснивач република.

„Уколико буде одбијен предлог за покретање стечајног поступка, остаје нам право да у парничном поступку утврђујемо солидарну одговорност оснивача, у овом случају републике, за дугове свог предузећа, конкретно Железнице Србије АД. То право нам даје Закон о стечају, где за дугове без обавезе правног лица, на који се у складу са чланом 14 не спроводи стечајни поступак, солидарно одговарају његови оснивачи, у овом случају република“, каже адвокат. Он сматра да Железница, као послодавац, према својим повериоцима, запосленима, поступа на крајње непринципијелан начин и избегава измирење својих обавеза.

„Не знам да ли ће због свега тога ико одговарати, а поменуту камату на крају плаћају порески обвезници“, истиче Вукосављевић.

Председник синдиката Железничара Србије Драган Ранђелковић, на питаје како коментарише покретање стечајног поступка, каже „нека раде свој посао, не бих се упуштао у то“.

„Железнице“ су изгубиле спор са петоро својих радника због неисплаћених дугова. Трошкови нису могли да буду наплаћени од Железнице, па је јавни извршитељ ставио зграду Железничко-техничке школе на лицитацију, која је грешком у Kатастру била уписана као власништво Железнице Србије. Грешка је исправљена, али радницима нису исплаћена дуговања.

Данас

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*