„Železnice“ duguju više od milion evra, podnosi se predlog za stečaj

0

Iznos koji poverioci potražuju od Železnica Srbije, što po osnovu glavnog duga, što po osnovu kamate, prelazi milion evra.

Kako za Danas kaže advokat Slaviša Vukosavljević, jedan od zastupnika radnika Železnica Srbije AD, budući da Železnica Srbije čini sve da osujeti poverilačka prava svojih zaposlenih, kroz blokirane račune, kao i promenom titulara prava svojine na svojoj nepokretnosti, na njega se vrši pritisak da podnese predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice.

Advokat podseća da se sporovi vode već jedanaest, dvanaest godina. U pitanju su potraživanja za smenski rad, topli obrok, regres i strukovni zahtevi rukovodilaca lokomotiva. Potraživanja datiraju još od 2005-2006. godine, a danas je iznos kamate na osnovu tih potraživanja veći od iznosa glavnog duga i on umnogome premašuje 100 miliona dinara.

„Zbog neisplaćenih obaveza Železnice Srbije AD, prinuđen sam da podnesem predlog za pokretanje stečajnog postupka protiv Železnice“, ističe Vukosavljević. On naglašava da je svestan da postoje ograničenja prema Zakonu o stečaju i da se stečajni postupak ne može pokrenuti protiv onih pravih lica, čiji je osnivač republika.

„Ukoliko bude odbijen predlog za pokretanje stečajnog postupka, ostaje nam pravo da u parničnom postupku utvrđujemo solidarnu odgovornost osnivača, u ovom slučaju republike, za dugove svog preduzeća, konkretno Železnice Srbije AD. To pravo nam daje Zakon o stečaju, gde za dugove bez obaveze pravnog lica, na koji se u skladu sa članom 14 ne sprovodi stečajni postupak, solidarno odgovaraju njegovi osnivači, u ovom slučaju republika“, kaže advokat. On smatra da Železnica, kao poslodavac, prema svojim poveriocima, zaposlenima, postupa na krajnje neprincipijelan način i izbegava izmirenje svojih obaveza.

„Ne znam da li će zbog svega toga iko odgovarati, a pomenutu kamatu na kraju plaćaju poreski obveznici“, ističe Vukosavljević.

Predsednik sindikata Železničara Srbije Dragan Ranđelković, na pitaje kako komentariše pokretanje stečajnog postupka, kaže „neka rade svoj posao, ne bih se upuštao u to“.

„Železnice“ su izgubile spor sa petoro svojih radnika zbog neisplaćenih dugova. Troškovi nisu mogli da budu naplaćeni od Železnice, pa je javni izvršitelj stavio zgradu Železničko-tehničke škole na licitaciju, koja je greškom u Katastru bila upisana kao vlasništvo Železnice Srbije. Greška je ispravljena, ali radnicima nisu isplaćena dugovanja.

Danas

POSTAVI ODGOVOR

*