Зорана Михајловић: Вучић није стручан, одустајемо од рушења брда

0

Министарка грађевинарства и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је да одустаје од рушења брда у Грделици јер, како каже, верује струци. Подсетимо, Александар Вучић је раније најавио да ће брдо бити порушено и да је то једино решење за Kоридор 10.

„Одустало се од рушења целог брда јер ја верујем струци. Многи ми замерају што сам дошла овде, али ја сам сматрала да је то веома важно. Зато што говоримо о две-три критичне тачке и важно је бити на овом месту и са извођачима и са надзором“, рекла је Михајловић, не одговоривши конкретно на питање због чега се одустало од идеје уклањања брда.

Михајловић је, иначе, у недељу изјавила да ће ове седмице цело Министарство бити пресељено у Грделичку клисуру јер „ниједан метар аутопута неће бити отворен уколико није 100 одсто безбедан“.

„Завршетак Kоридора 10, односно аутопута кроз Гделичку клисуру, најзначнији је инфраструктурни пројекат Србије у последњих неколико деценија. Србија ће са завршеним Kоридором 10 бити много другачија од ове која је данас. И за мене као ресорну министарку нема природнијег места од места на којем се овај пројекат тренутно завршава. Читаве наредне недеље моји сарадници, државни секретари, помоћници министра и ја бићемо у Грделичкој клисури, тамо ћемо бити и смештени и читаво Министарство биће измештено на Kоридор 10, јер за нас нема важнијег посла од тог“, изјавила је министарка.

Она је рекла и да Министарство чини „огромне, надљудске напоре“ да до краја године путнички саобраћај аутопут кроз Грделицу буде пуштен.

Градња Kоридора 10 кроз Србију траје више од две деценије уз стално померање рокова, а због овог посла Србија се задужила на стотине милиона евра. Током рада, уочени су бројни пропусти, између осталог и на деоници кроз Грделичку клисуру, за које досад нико није одговарао.

Потпорни зид на Kодирдору 10 потпуно се срушио крајем августа ове године.

Да с пројектом Kоридора 10 кроз Грделичку клисуру нешто није у реду било је јасно још у априлу прошле године када се део потпорног зида код тунела Предејане први пут урушио. На истој деоници се то затим десило у марту ове године да би се 20. августа ове године зид у потпуности срушио.

Испоставило се да је првобитни пројекат мењан чак 11 пута.

Упркос томе што процедура предвиђа да један пројекат за изградњу ауто-пута пролази више нивоа контроле, па и комисију Министарства грађевинарства, ово Министарство као главни разлог за рушење потпорног зида у Грделичкој клисури на Kоридору 10 види лош пројекат.

Управо због тога, одмах након рушења зида крајем августа министарка је затражила одузимање лиценце инжењерима који су на пројекту и радили. Одговорност инжењера, међутим, још није испитана, а овај процес, судећи по одговорима Инжењерске коморе и Министарства грађевинарства Инсајдеру, кочи чињеница да у случају ове две надлежне институције не постоји сагласност о томе ко је задужен да прикупи потребну документацију.

На утврђивању одговорности ангажовани су чак и органи Безбедносно-информативне агенције.

Kако је Инсајдер недавно писао, деоница аутопута код Грделице није једина на Kоридору 10 на којој је главни пројекат више пута мењан без одобрења, па чак и без грађевинске дозволе. Званично објављен извештај Републичке грађевинске инспекције, која је крајем септембра извршила контролу радова на деоници Српска Kућа – Левосоје, показује да је главни пројекат за овај део аутопута мењан или допуњен чак 30 пута. То не би било спорно да су за те измене добијене потребне грађевинске дозволе.

(Извор: Инсајдер)

ПОСТАВИ ОДГОВОР

*