Sportski brendovi, odnosno brendovi sportske odeće, već godinama vrlo su popularni. Sve više ljudi u svetu počinje da se zanima za svoje zdravlje i uvodi sport u svoje svakodnevne aktivnosti. To i nije tako iznenađujuće, sa obzirom da je dokazano da fizička aktivnost pospešuje zdravlje i dugovečnost. Udobna i funkcionalna sportska odeća postala je neophodnost za mnoge ljude, jer, kako bi se mogla izvršavati fizička aktivnost, potrebna je dobra oprema, odeća koja olakšava izvedbu vežbi i pruža maksimalnu udobnost. Sa obzirom na ove činjenice nećete biti iznenađeni da je globalno tržište sportske odeće bilo u stalnom porastu tokom poslednjih nekoliko decenija i sada sveukupno stvara više od 100 milijardi dolara prihoda. Ali koji od sportskih brendova odeće su najveći na svetu?
Naime, dva brenda sportske odeće dominiraju tržištem već oko tri decenije. I dok su ova dva brenda još uvek prednjače među ostalima, postoji prilično veliki broj konkurentskih sportskih brendova koji su se pojavili nedavno.
Pogledajte našu rang listu Top 10 najvećih brendova sportske odeće na svetu prema ostvarenoj prodaji širom sveta. Da li ste i vi nedavno doprineli ovim brojevima prodaje?
1. Nike (Najk) – ubedljivo najveći sportski brend na svetu
Zarada širom sveta: 44,5 milijardi dolara
Glavni sportski proizvod: Patike
Osnovan: 1964
Najk je i dalje najveći brend sportske odeće na svetu. Sa prihodima koji se sada približavaju 45 milijardi dolara, ova američka kompanija sa sedištem u Oregonu je bila i još uvek je gigant na globalnom tržištu sportske odeće. Patike i dalje predstavljaju glavnu liniju proizvoda kompanije Nike, ali daleko od toga da su jedine.
2. Adidas
Zarada širom sveta: 23,5 milijardi dolara
Glavni sportski proizvod: Patike
Osnovan: 1949
Drugi gigant na globalnom tržištu sportske odeće je Adidas, kompanija koju je osnovao Adolf Dasler, po kome je kompanija dobila ime. Ova kompanija kao najveći konkurent Nike uglavnom proizvodi obuću za sve vrste sportskih aktivnosti, ali je opštiji brend od svoje suparničke kompanije u ovom trenutku i aktivan je u mnogim drugim oblastima sveta sporta, kao i u oblastima svakodnevnog života.
3. Puma
Zarada na svetskom tržištu: 6,2 milijarde dolara
Glavni sportski proizvod: Patike
Osnovan: 1948
Pumu je osnovao Rudolf Dasler, brat osnivača Adidasa, Adolfa Daslera. Braća su prvobitno osnovala i vodila svoju kompaniju. Nakon velike svađe, odlučili su da se raziđu i svakako je osnovao svoju kompaniju. Puma se nalazi u istom malom bavarskom gradu kao i Adidas. Iako je neuporedivo manja od prva dva giganta, Puma i dalje zauzima treće mesto na globalnom tržištu sportske odeće.
4. Under Armour (Ander armor, pod oklopom)
Zarada na svetskom tržištu: 4,5 milijardi dolara
Glavni sportski proizvod: Patike
Osnovan: 1996
Kao i tri najbolja sportska brenda, Under Armour, uglavnom, ali ne isključivo, nudi patike. Ova američka kompanija je prilično nova, osnovana je tek sredinom 90-ih. Ali ovaj brend sportske odeće, sa sedištem u Baltimoru, prilično je ambiciozan i brzo raste u svetu obuće i sportske odeće.
5. New Balance (Nju balans, novi balans)
Svetska prodaja sportske odeće: 4,1 milijarda dolara
Glavni sportski proizvod: Patike
Osnovan: 1906
Top 5 listu na tržištu sportskih brendova upotpunjuje još jedna kompanija koja se uglavnom fokusira na obuću. Prvobitno osnovan 1906. godine kao proizvođač udobnih uložaka za cipele, Nju Balans sada prodaje sopstvene patike, kao i druge vrste sportske odeće.